CHALLENGE: SPONSOR MANAGER

Ontwikkel samen met studenten een sponsorcampagne die werkt

Sponsoring is méér dan een logo op een shirt. In deze challenge onderzoeken studenten hoe je als organisatie meer waarde kunt halen uit strategische samenwerkingen (binnen de sport). Zij ontwikkelen een sponsoractivatiecampagne die zowel commercieel als maatschappelijk impact maakt – passend bij jouw merk, doelen en doelgroep.

Vraagstukken kunnen zijn:
• Hoe kunnen wij sponsoring effectief en efficiënt inzetten om onze doelgroep te bereiken?
• Welke sportclub/-bond en/of -organisatie sluit aan bij onze kernwaarden?
• Hoe kunnen wij onze marketingcommunicatiedoelstellingen bereiken middels de sport?

Studenten duiken in sponsorrechten en activatiestrategieën. Zij combineren hun inzichten met slimme inzet van data en GenAI. Vervolgens presenteren ze hun voorstel aan jou door middel van een krachtige visuele presentatie.

Wat JE kunt verwachten

Een team studenten dat binnen een challenge van 8 weken met frisse blik en actuele tools werkt aan een sponsoractivatiecampagne die jouw merk middels de sport verbindt aan de juiste doelgroep. Ze denken met je mee vanuit sportmarketing én maatschappelijke waarde. Op basis van een analyse zoeken en selecteren de studententeams de juiste sponsor middels de sponsormatch. Na een go/no fase zorgen zij voor een creatieve uitwerking van een sponsorcampagne.

wat we van JE vragen

• Je overweegt sponsoring voor activatie van je merk.
• Samen stellen we een briefing op waarvoor de marketingcommunicatiedoelstelling(en) en een beschikbaar budget (indicatie) noodzakelijk zijn.
• Tijdens de kick-off verzorg je een presentatie om de studenten mee te nemen in jouw merk en de daarbij behorende wensen.
• Tijdens de challenge kunt je meedenken over de keuze van het sponsorobject middels een go/no go fase.
• Tevens ben je aanwezig bij de eindpresentatie. Hiervoor reserveer je in totaliteit één werkdag.

BROUWERIJ HET PALEISJE
BROUWERIJ HET PALEISJE