CHALLENGE: CROSSMEDIALE CAMPAGNE STRATEEG

Laat studenten JOUW merk tot leven brengen met slimme campagnes

Hoe ontwikkel je een succesvolle B2C campagne die opvalt én verbindt? In deze challenge stappen studenten in de rol van crossmediale campagne strateeg. Ze ontwikkelen een crossmediale campagne die past bij jouw merk, doelgroep en maatschappelijke rol – van insight tot uitvoering.

Denk aan vragen als:
• Op welke creatieve wijze kunnen we de doelgroep generatie Z bereiken?
• Hoe brengen we een maatschappelijke boodschap over zonder in te leveren op commerciële kracht?
• Hoe bouwen we een consistente merkbeleving over verschillende kanalen heen?

Studenten doen een doelgroep analyse, bouwen persona’s, ontwikkelen creatieve concepten en kiezen de juiste kanalen en contentvormen. Ze maken gebruik van data-analyse, AI-tools en creatieve technieken. Hun campagne-idee presenteren ze aan het einde van de challenge.

wat JE kunt verwachten

Een professioneel crossmediale campagnevoorstel dat jouw merk versterkt en de doelgroep raakt. Studenten combineren data met creativiteit en maken de vertaalslag naar relevante communicatiekanalen en content in een challenge van 8 weken.

wat we van JE vragen

• Je hebt een communicatievraagstuk dat zich leent voor een B2C campagne, bijvoorbeeld rond een nieuw product, maatschappelijke issue of herpositionering.
• Je levert input voor de briefing en geeft tussentijds feedback.
• Je ontvangt het eindvoorstel in een visueel aantrekkelijke presentatie inclusief uitgewerkte campagne uitingen.
• Tevens ben je aanwezig bij de eindpresentatie, hiervoor reserveer je in totaliteit één werkdag.