KOERS BEPALEN 1

Samen richting bepalen met een advies over uw marketingmix
In deze challenge adviseren studenten jouw organisatie over hoe je de marketingmix kunt versterken. Zij brengen de markt in kaart, onderzoeken het gedrag van klanten en concurrenten, en analyseren de interne organisatie. Op basis daarvan ontwikkelen ze een onderbouwd advies over de inzet van jouw product, prijs, plaats en/of promotie.

De studenten werken met een opdrachtgever die aanknopingspunten heeft met één van hun interessegebieden; Sport & Health, Music & Entertainment, Travel & Culture of Fashion, Beauty & Lifestyle . Ben je actief in één van deze branches, dan kunnen zij zich volledig verdiepen in jouw markt en doelgroep.

Denk daarbij aan vraagstukken als:
• Welke prijsstrategie past bij onze jonge doelgroep?
• Hoe kunnen we het merk aantrekkelijker maken voor de Nederlandse markt?
• Hoe positioneren we ons beter ten opzichte van concurrenten?
• Hoe kunnen we een nieuw product of dienst onder de aandacht brengen via de juiste kanalen?
Wat JE kunt verwachten
Een inhoudelijk onderbouwd marketingadvies, gepresenteerd in een professionele setting. Studenten combineren marktanalyse, klantinzichten en creatieve ideeën en sluiten af met een presentatie waarin zij hun voorstel aan je presenteren en toelichten.
wat we van JE vragen
• Je bespreekt je vraagstuk met de opleiding, waaruit een briefing ontstaat.
• In week 1 verzorg je een centrale kick-off presentatie van ongeveer 30 minuten op de Business Campus van de HvA.
• Halverwege ben je beschikbaar voor een ‘Q&A-sessie’ (liefst fysiek, eventueel online of schriftelijk via de email).
• In week 8 woon je, eventueel samen met een collega, de eindpresentaties bij, waar je alle adviezen hoort en bespreekt. Je reserveert hiervoor ongeveer één tot twee dagdelen.

Daarnaast is het van belang dat jouw website genoeg data genereert, zodat studenten hier een analyse mee kunnen maken.
NEOLEA
NEOLEA