CHALLENGE: FANBASE BUSINESS DEVELOPER

Bouw mee aan de fanstrategie van morgen
Fanbeleving is een sleutel tot loyaliteit en omzetgroei – maar hoe zet je die om in waardevolle relaties en nieuwe verdienmodellen? In deze challenge stappen studenten in de rol van business developer voor een sportclub, sportbond of esports-organisatie. Zij onderzoeken wat fans écht belangrijk vinden en ontwikkelen een innovatief verdienmodel dat draait om fan engagement.

Denk aan vraagstukken als:
• Hoe zorgen we dat fans ambassadeurs worden van ons merk?
• Hoe ontwikkelen we een abonnementsvorm met meerwaarde?
• Wat kunnen we leren van het gedrag van onze digitale community?

Van persona’s tot businessmodel, van GenAI tot prototyping – studenten zetten al hun kennis en creativiteit in om jouw organisatie te helpen fans te activeren én te behouden. De challenge eindigt met een overtuigende pitch aan jou als opdrachtgever.
Wat JE kunt verwachten
Een fris team dat zich acht weken vastbijt in jouw organisatie, jouw fans en hun beleving. Je krijgt vernieuwende businessconcepten gepresenteerd die een commerciële én duurzame potentie hebben – en die zijn gebaseerd op diepgaand onderzoek naar fan behoeften, gedragsinzichten en technologische mogelijkheden.
wat we van JE vragen
Om de kwaliteit en praktijkgerichtheid van de challenge te waarborgen, zijn de volgende randvoorwaarden van cruciaal belang:

• Je brengt een actuele innovatievraag of kans in die zich leent voor business development.

• De doelgroep is voldoende groot én daadwerkelijk beschikbaar en toegankelijk voor studenten.

• Studenten kunnen de doelgroep interviewen tijdens de challenge, met een sterke voorkeur voor fysieke gesprekken. Het vraagstuk biedt ruimte voor het ontwikkelen van een commercieel levensvatbaar concept met een verdienmodel. Samen stellen we een heldere briefing op.

• Je reserveert één uur tijdens de kick-off van de challenge:
- 30 minuten voor het presenteren van de challenge of het vraagstuk en de relevante achtergrond,
- gevolgd door 30 minuten Q&A met de studenten.

• Je bent beschikbaar voor maximaal twee aanvullende feedbackmomenten (Q&A) gedurende de challenge.

• Je bent aanwezig bij de eindpresentaties, waarin studenten hun businessconcept pitchen.

Deze samenwerking stelt studenten in staat om realistisch, onderzoek gedreven en toekomstgericht te werken aan oplossingen die er voor jouw organisatie daadwerkelijk toe doen.